onsdag 8 maj 2013

7 maj 2013: Kampanjen i SvD

Jag har länge varit frågande intill kritisk dels till de stora bilderna på de egna journalisterna i SvD, dels till den kampanjjournalistik som tidningen bedriver, särskilt på SvD Näringsliv, genom krönikörer och via nyhetsjournalister.
  Senaste tiden har de kända krönikörerna Paul Lindvall, i synnerhet, och Andreas Cervenka, i allmänhet, etablerat sig som vår tids övertyckare och överdomare i tidens svåra ekonomiska frågor. Paul Lindvall slår alla rekord i dag då han på en helsida polemiserar mot kritiker som på så kallade sociala medier ifrågasatt rättrådigheten i hans fördömanden.
  Så här kan det inte rimligen fortsätta.
  SvD Näringsliv bör återgå till anaonyserande och refererande ekonomisk journalistik.
  Och inte nyttja det övertag som tryckta ord alltid kommer att ha för egna journalister härnadståg.
  Vad säger ansvariga utgivaren Lena K Samuelsson?

1 kommentar:

  1. Nyspråket breder ut sig i Danderyd:
    "bör återgå till anaonyserande och refererande ekonomisk journalistik."
    " egna journalister härnadståg."

    SvaraRadera