måndag 18 juli 2011

17 juli: En spännande final

Efter en i övrigt lugn söndag - utan tillstymmelse till politik, bortsett från rapporter om strider och elände i många andra länder, det kanske också bör räknas - samt intressant läsning om rättegången mot Adolf Eichmann i SvD av Ricki Neuman (den var publicerad redan i lördagstidningen men jag läste först på söndagen) samt, i söndagsutgåvan av SvD en artikel av Tommy Olofsson om Hjalmar Gullberg - mycket läsvärd! - blev jag sittande framför dumburken för att se VM-finalen i fotboll.
Den bästa match jag sett!
Mycket välspelad, bra tempo, främst av USA, lysande prestationer, fina mål också av Japan även om 1-1 målet var en skänk från USA:s försvar. 1-0 målet var briljant, 2-1 målet likaså.
Men straffarna från USA:s sida var bedrövliga - med så usla skyttar går det inte att vinna VM.

Nu väntar jag som många andra också på det andra VM:et i fotboll, de där inte damerna deltar.
*
Och för övrigt anser jag att total spelarbojkott bör äga rum vid ishockey-VM i Minsk om några år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar