Handelsbanken satsar inom webb-TV.
Nu skall företaget - en bank - börja med Ekonomi och finansnyheter med Lennart Ekdal, en gång på Dagens Nyheters ekonomiredaktion, Affärsvärlden och senare TV4, som dragplåster.
Avsikten är att skilja på marknadsföring, som är dyr, och journalistik, som är billig.
Handelsbanken säger att det är den som finansierar.
Jag undrar det jag.
Precis som det är skattebetalarna som finansierar varenda krona regeringen och staten lägger ut via skatten, så blir det nog Handelsbankens kunder, särskilt de som lånar pengar, som bekostar TV-satsningen med Ekdal.
Jag är kund i annan bank - utan TV-ambitioner.
Att Ekdal förmodligen säljer sig dyrt, har jag inte problem med. Sådan är medieliturgin: Den som har ett känt ansikte betalas bra, den som inte syns i TV finns inte.
Få kommer att titta på Handelsbankens webb-TV.
Så passa på innan den - precis som med TV4:s dygnetruntprogram - läggs ner.
söndag 16 juni 2013
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar