söndag 6 februari 2011

3 feb: Rapport från ett morgonmöte

Dagen inleds med att jag lyssnar till Henrik Berggren som berättar kl 8-9 i riksdagsbiblioteket om sin bok om Olof Palme Härliga dagar framför oss ...
Det är kulturföreningen Paks, undVänsterjusteraer ledning av Åsa Lindestam (s), som arrangerar sådana här författarmorgnar flera gånger varje termin om man kan uttrycka riksdagsårets gång på det sättet. Jag tycker det är utmärkt och fascinerande att få möta författare direkt på detta sätt.
Palme-föreläsningen utgör inget undantag. För oss - och mig - som kände Olof Palme personligen, och jag vill påstå att jag gjorde det mycket bra - är det alltid intressant att ta del av hur andra ser på denne enastående individ. Det är sällan man tycker samma, jag försöker intala mig att det fanns fler aspekter att ta med om än man själv upplevt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar