torsdag 8 mars 2012

8 mars: Rapport - och ett FN-uttalande från Jan Eliasson

Hej



Det är i dag exakt fjorton dagar sedan min omfattande hjärntumöroperation.
Det var åttonde kranialnerven (av de tolv som finns i hjärnan men inte går genom ryggraden) som ställt till det. Tumören låg i ögonhöjd mitt inne vid hjärnstammen på höger sida.

Det var ingen vanlig operation med sina elva timmars operationstid - som det tog innan man hade nått mitten av hjärnan och tagit ut en tumör av ungefär en pingpongbolls storlek - och mer än arton timmars total nedsövning.
Nu är jag bättre, i nästan alla avseenden.

Och så här såg jag ut i går kväll då de 26 stygnen avlägsnats.

Foto: Samuel Andrén


Till slut: Jag lever alltså och återkommer.

Jag går lika säkert som en drucken anka och kan nästan blinka med höger öga.

GA

 - - - - - - - -

Jag kan också rapportera att nina söner Alexander och Samuel i söndags på sin joggingtur träffade samman med Kerstin och Jan Eliasson på Långängstrand och då berättade för mina vänner - Kerstin som f.d. statssekreterare (s) och under min tid som ordförande i hembygdsföreningen Sällskapet Amorina styrelseledamot där, Jan redan som Olof Palmes medarbetare på 1970-talet och därefter bl.a. ordförande i den insamlingsstiftelse (där även jag ingick som ordförande i dåvarande Föreningen Cedergrenska Tornets Vänner) som biträdde Danderyds kommun vid färdigställandet av Cedergrenska tornet 1994-96 - om mitt mindre goda hälsotillstånd.
- Tala om för Er pappa att hela FN står bakom honom och önskar hans tillfriskande, sade Jan, två dagar tidigare utnämnd till FN:s biträdande generalsekreterare.







2 kommentarer:

  1. Gunnar!

    Krya på dig. Vi saknar dig i riksdagsgruppen.
    Jag är helt säker på att allt blir bra igen trots den mycket komplicerade operationen du genomgick.

    Bästa hälsningar
    Ismail Kamil

    SvaraRadera
  2. Hej Gunnar,
    välkommen tillbaka till livet.
    Med anledning av kommande datalagringsdirektiv vill jag meddela att jag kommer att sända kopior på all vår tidigare email-korrespondans till REGERINGSKANSLIET, de tycks ju vilja veta vad som har/kommer att förevara.
    Har du synpunkter på detta.
    Mvh Bo Bengtsson

    SvaraRadera