söndag 17 augusti 2014

29 juni 2014: En kväll i Visby

Jag vandrar runt i Visby hamn efter talet, skall ta båten 00.30 till Nynäshamn.
  I hamnen hitta jag Älva af Stocksund, som erbjuder sovplats. Det är Marina Läroverket som är på plats, jag ser dock vare sig vice rektorn Lee Stern - en gång centerpartist i Danderyds fullmäktige samtidigt som jag var folkpartist där, hon har nu bytt parti, jag har all förståelse för det - eller annan personal.
  Så träffar jag på Amy Öberg och Ragnar Öberg, Amy är fullmäktigeledamot (fp) på Gotland och står nu som första namn på riksdagslistan. Hoppas hon blir vald, det var längesedan folkpartiet hade en riksdagsledamot från Gotland, jag tror det var Sven-Otto Österdahl i slutet på 1960-talet.
  I hamnen finner jag också goda vänner (s);: Raimo Pärssinen, Anders Karlsson i Landskrona, Peter Persson i Jönköping och ett par f.d. ledamöter (s) - ja, det vimlar denna kväll av socialdemokrater.
  Jag vandrar runt och klockan blir till slut midnatt och båten går mot fastlandet.
  Sedan skall det bli buss mot Centralstationen i Stockholm - om jag vaknar.
  Och vid femtiden denna sista dagen i juni 2014 kommer jag att vara hemma i Stocksund.
  Trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar