lördag 1 november 2014

26 september 2014: Sista mötet

Lite konstigt känns det efter tolv år som riksdagsledamot: Dagens möte i EU-nämnden, som i sak inte tillhör de mest spännande jag varit med om under mina sex år i nämnden. är det sista riksdagssammanträdet för min del.
  Det har varit lärorikt. Jag har lärt mig oändligt mycket av sakkunniga ledamöter, statsråd, bisatte och så kallade sakkunniga ämnesråd.
  Göran Persson, då statsminister, sade en gång att EU-nämnden är som ett stort europeiskt universitet.
  Jag håller med.
  Och jag inser att det är just därför som EU behövs och som vänsterpartiet och sverigedemokraterna vill att Sverige skall lämna EU.
  Men för att citera Pindaros: Ingen människa är en egen ö.
  EU behövs.
  Tack snälla väljare för att ni såg till att jag fick vara med i EU-nämnden.
  Det har berikat mitt liv och gjort mig kunnigare om den värld som finns bortom horisonten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar