onsdag 4 januari 2012

2 jan: Första arbetsdagen - med KB-besök

Kommer till riksdagen vid 10-tiden. 100 nya e-postmeddelanden. Kastar de flesta - svarar på alla som önskar Gott nytt år att vd nu har ett År som gått.
Ingen mer än jag tycks jobba.
Jag går vidare till Kungl. Biblioteket i Humlegården, tidnings- och tidskriftsavdelningen. Jag får efter ett tag fram Smålandsposten för den 14 december 1970.
Jag skall skriva mer om det om några dagar - då skall jag bege mig till KB:s särsklilda tidningsdepå i Bålsta för att läsa Smålands-Tidningen den och de närmaste dagarna.Tyvärr finns nämligen inte SmT ännu som mikrofilm - det är extremt angeläget att alla tidnignar läses in och dokumenteras på detta sätt.
Sedan borde de digitaliseras också, varje bokstav och punkt i bilder och annonser är viktiga för eftervärlden.
Jag letar uppgifter om min en gång så gode vän Magnus Larsson, omkommen den 13 december 1970, för nu mer än 40 år sedan.

Jag minns honom än - återkommeer som sagt.
På vägen tillbaka - nu är jag redan två dagar fram i tiden- hoppasjag kunna besöka kommunalrådet Yvonne Stein i Kungsängen, Upplands Bro kommun. Jag skall skriva lite mer om det när jag får tid - det får bli på min 66-årsdag den 9 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar