tisdag 12 februari 2013

12 febr: Överväger att lämna riksdagen ...

Man kanske skulle överväga att lämna riksdagen, det är ju aktuellt i dessa dagar.
  Om någon - hittills är det ingen - till exempel föresloge att man kunde göra det mot en ersättning på  4 miljoner kr, då kunde man kanske överväga saken, självfal förutsatt att varenda krona vore utbetald.
  Man skulle i detta detta erskänt okorrmperade Sverige (mmmm, hum) helt enkelt kunna göra riksdagsplatserna till en handelsvara: Kan jag får köpa din riksdagsplats med budget- och lagstiftningsmakt för 5, 10 eller kanske 50 miljoner kr?
  Nja, uppriktigt sagt funderar jag - hoppas jag att ni förstår - inte på det, jag känner en förplitelse gentemot väljarna att fullfölja mitt uppdrag: Att kandidera är ju också att lova göra så gott man kan under en hel mandatperiod.
  Och till det hör inte att sälja sig för något enda belopp.
  Totalt förakt över den ledamot i Sveriges riksdag som i dessa dagar gjort sin plats till en handelsvara, som förhandlar med sitt parti om att lämna sin plats bara han får bra betalt - och utbetalt.
  Vilket parti tror ni att det rör sig om?
  Hu vilka företrädare!Hu vilken ledning!
  Och för partistödspengar, skattebetalarnas pengar!
  Omoraliskt.
  Oetiskt.
  Men in förvånande som sett detta partis företrädare agera i riksdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar