onsdag 25 december 2013

15 december 2013: Julsammankomst i Norrtälje

Till det roligaste i politiken hör att få åka ut till olika föreningar och tala om samhällsutvecklingen. I dag åker jag - denna söndag - till Norrtälje.
  Det handlar om avslutning för året, det hålls högt upp, i Bergsstugan. Många medlemmar har kommit, ordföranden Åsa Wennerfors förstås, riksdagskandidaten Karin Karlsbro, landstingskandidaten och fullmäktigegruppledaren Hans Andersson. Och veteraner som Olle Henriksson med fru, Anders Rylander från Vallentuna, Berit Elisson (som varit med berättar hon i 50 år, alltså ett år mer än jag) och många, många fler.
  Dessutom nya! Yippie.
  Jag får återkomma till själva mötet - dit jag åker buss fram och tillbaka.
  Jag står fast vid att det är roligt - fast det tar hela söndagen.
  Hemma vid 19-tiden. Mörkt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar