lördag 11 september 2010

10 sept: Utdelning av miljöprogram

Sent om kvällen delar jag ut cirka 500 exemplar av Folkpartiets miljöprogram i Danderyd, Ett naturligare Danderyd.
Har folkparitet i Danderyd ett eget miljöprogram? Ja. Det har vi haft sedan mandatperioden 1995-98 och 2009 beslöt styrelsen i vår lokalförening att det skulle skrivas ett mer aktuellt - jag blev ordförande.
Nu är det tryckt och det känns mycket bra att kunna dela ut det, i massor av brevlådor.

Strax efter ett på natten möter jag på Lilltägtsvägen i Stocksund en man som är ute med sina hundar.Han får ett program - och ropar, när han ser vad det är:
-Oj. Lycka till.
Jag tror att det är som så att här finns ett betydande överraskningsmoment. Centerpartiet förväntas ha ett miljöprogram för kommunen - det har det partiet inte. Miljöpartiet förväntas ha ett miljöprogram i kommunen - det har det partiet inte.
Jag tycker samma förväntningar skulle finnas på folkpartiet - för som jag ser det är folkpartiet det enda miljöpartiet, det enda riktiga miljöpartiet. Läs gärna min inledning ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar