tisdag 8 april 2014

25 mars 2014: Konflikt med Telia

Att Telia har problem är vi många som känner till.
  Även jag har ett problem med Telia, det handlar om 20 kr/månad.
  Bakgrunden är att Telia ensidigt gjort ändringar i gemensamma avtal, mot vilket jag protesterat. Företaget har i månader hävdat att jag måste betala, utan att påvisa ett enda bevis för saken. Nu avser man att stänga av mig - för 20 kr/månad.
  Det gör att jag tvingas lägga ner timmar på att argumentera med företaget - som inte förstår att man inte har rätten på sin sida.
  Också denna kväll gå åt åt detta strunt.
  Om Telia stänger av det bredband jag köpt av företaget - och betalat 14.737 kr för samt en månadsavgift nu trettio månader i rad x 557 kr/månad - skall jag kräva TV-licensen, som jag också har betalat i förskott, åter - via Telia.
  För det är Telia som är programleverantör - och nu hotar man med att jag inte skall kunna använda bredbandet jag har betalat för och därmed kan jag inte se på TV, inte en endaste kanal.
  Och man kan faktiskt inte begära att någon att man också skall betala TV-licens om man inte kan ta in några TV-program.
  Detta kommer att stå Telia dyrt, vill jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar