tisdag 20 maj 2014

20 maj 2014: Bra med allvetare

Ibland är jag lite osäker på vad jag skall tycka.
  Då får jag hjälp.
  Jag slår upp Dagens Nyheter. Johan Croneman hjälper mig. I dag var det TV:s usla bevakning av översvämningarna på Balkan. Då vet jag vad jag skall tycka om den saken - fast tvärtom.
  Sedan slår jag upp Svenska Dagbladet. Per Lindvall hjälper mig. Häromdagen (8 april) snurrade hela ekonomin baklänges - fast det går framtår. I dag var det som nästan alltid är hos Lindvall eurons förskräcklighet som gör att allt går åt h-lv-t-, ja, inte riktigt allt men det är politikernas fel. Så nu vet jag vad jag skall tycka om den saken - fast tvärtom.
  Det är bra med allvetare. De vet allt och känner till sanningen, den som inte uppbarats för oss vanliga dödliga.
  Croneman och Lindvall tillhör vår tids roligaste skribenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar