torsdag 14 oktober 2010

5 okt: Till och från Storkyrkan - skymf av egna ideal

Jag avstår som vanligt att själv gå till Storkyrkan, i stället fotograferar jag flitigt många som går det.
Jag noterar att sverigedemokraterna går i samlad tropp, det är lite nurnbergskt över deras sätt att marschera, osvenskt.
Jag tar några kul bilder också.
---
Efter ett tag kommer sd i samlad tropp tillbaka - det har jag inga bilder på. Men tydligen har Stockholms biskop Brunne sagt något om männniskans likhet som inte behagat några av partiets företrädare - så man har demonstrativt lämnat kungen, regeringen, biskopen och övriga ledamöter mitt under predikan.
Barnsligt. Löjligt. Omoget.
Partiet söker slå vakt om sin martyrgloria på alla de sätt.
Det kommer inte att lyckas.
Nu skymfar man sina egna ideal och väljare.
Sådana här demonstrationer, som ju inte är tomme, är ovärdigt folkvalda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar