söndag 25 november 2012

22 nov 2012: Två fp-medlemmar färre

Jag ser att Gnestapolitikerna Göran Benedicks (fp) och Göran Lundbom (fp) beslutat att lämna folkpartiet.
   I Göran Lundboms fall förefaller det ideologiskt motiverat, jag känner varken honom eller hans åsikter, i fråga om Göran Benedicks -som jag känner väl sedan många år, inte sällan som kritiker av folkpartiet från vänsterutgångspunkter - vill jag ändå beklaga att han inte stället väljer att beklaga sina överilade ord (som jag inte läst) eller om det nu är åsikter (som jag inte känner) och stå fast vid folkpartiet som ett liberalt kännande och ansvarsfullt parti.
  Lundboms ordval antyder att han nog inte har sin hemvist i folkpartiet.Länsförbundets ordförande i Södermanland Thomas Stääw anser att där finns "förfärande saker" i Lundboms blogg. Jag kan bara instämma av de utdrag har jag läst.
  Ibland blir det så här - när politik blir för personlig och man tappar kontakter med en vid verklighet. Det är inget fel på Gnesta, men världen är större än denna fina ort, jag som nyligen faktiskt var där hann inte upptäcka andra stora problem än att taxi tar det lång tid att få i Gnesta, den måste köra från Södertälje!
  Sarah Kinberg, folkpartiets mycket skickliga fullmäktigeledamot i Gnesta, kommer att få ordning på folkpartiet i Gnesta,det är jag inte bara övertygad om, det vet jag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar