lördag 15 december 2012

13 dec: Anonyma riksdagsledamöter

Jag har i dag på telefon -sittande vid min riksdagstelefon - fått ett erbjudande om att delta i en telefonundersökning med politiker angående synen på Kronofogdemyndigheten.
  - Tar 2-3 minuter, meddelade uppringaren mig från undersökningsföretaget Markör.
  - Jo, det gör jag gärna.
  - Självfallet är svaren helt anonyma, fortsatte han.
  - Nej, det är jag emot, lägg ut svaren på hemsidan eller vad ni vill, bara de blir offentliga för allas granskning, jag står för mina åsikter och är absolut emot anonyma politiker.
  - Så då vill du inte vara med?
  - Jodå, om mina åsikter böir offentliga och inte är anonyma, svarar jag gärna. Men anonyma undersökningar vill jag inte deltaga i.
  - Det kan jag inte lova dig.
  - Då kan jag inte heller svara.
- -
  Det är ett oskick att inte kunna stå för sina åsikter.
  Det har jag med en dåres envishet hävdat så länge jag minns, och fortsätter med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar