lördag 22 december 2012

21 dec: Julklappsbekymmer sedan 1988

Deet finns ju alltid vänliga människor som vill lösa mina julklappsproblem - som om jag hade några - genom att ta hand om mina pengar - som om jag hade några.
  Handeln, till exempel.
  För villrådiga har man sedan 1988 lanserat Årets julklapp, via HUI, Handels utredningsinstitut.
Det köper jag därför inte.
  Däremot har man ännu inte lanserat värme. Eller solsken. Snö, saknas ännu. Liksom gran. Och tomte.
Här är de saker jag inte fått, inte tänkt ge bort och över huvud taget aldrig ens tänkt på - förrän snälla handeln lanserat förslagen:
1988 Bakmaskin (skall man sitta på den?
1989 Videokamera (hellre stillbild)
1990 Woken (jag äter skinka till jul, grisen får ursäkta)
1991 CD-spelaren (jag vill ha en tyst jul)
1992 TV-spel (bok tack!
1993 Parfym (jag ogillar dofter, vatten duger)
1994 Mobiltelefonen (har jag haft sedan 1989!)
1995 CDskivan (jag saknar CD-spelare)
1996 Internetpaketet (jag gillar bättre paket av papper)
1997 Elektroniska husdjur (om det finns mygg är det OK, annars inte)
1998 Dataspel (låter tråkigt, tacka vet jag mitt gamla ishockeyspel (tyvärr fungerar det inte))
1999 Bok (nej, jag har redan en)
2000 DVD-spelare (de enda spelare jag vill ha är de i Milan, DVD-föreningen känner jag inte till)
2001 Verktyg (fram för RUT-avdrag!)
2002 Kokbok (varför laga mat när det finns färdig?)
2003 Mössa (mossa hade varit OK nu i juletid, kanske har man tappat prickarna)
2004 Platt TV (TV-programmen uppfyller sedan länge begreppet platt-TV, totalt onödigt)
2005 Pokerset (finns mycket roligare sätt att göra av med pengar, t.ex. vin och ....)
2006 Ljudboken (stör min läsning)
2007 GPS-mottagaren (den kommer bara bort)
2008 En upplevelse (har jag redan haft flera)
2009 Spikmattan (passar gangstrarna - men min bil mår illa av spikmattor)
2010 Surfplatta (Surf? Nej, det var länge sedan jag använde Surf med sin blå kraftkorn)
2011 Matkassen (jag bär hem mat i platskasse som det står ICA på, behövs inte)
2012 Hörlurar (jag hör bara på ena örat numera, finns det ingen vanlig hörlur?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar