söndag 23 september 2012

23 sep: Min första klass (1953)


Viskafors folkskola, troligen julen 1953, fotografen är lärarinnan Ulla*
Hagenroth. Bilden har sänts till mig av Agneta Tjäder i Ulricehamn,
född Isacsson, senare Ander. Jag är pojken som sitter längst fram,
fr.v. i bortre rade syns numera framlidne Jörgen Lusth, pojken med
huvudet på Hans-Uno Karlssons axel (numera lärare i Hajom) är Conny
Svanberg, lärare i Tranemo och mångårigt framgångsrik fotbollsspekare
i Rydboholms SK (där jag frotfarande är medlem).
Agneta sitter - tror jag - längst fram. Jag återkommer med fler
namn - alla är inte aktuella för mig. Men Sven-Ove Finngåård,
numera Kinna, känner jag igen framför Rita Nyhte! Den låbga
flickan är Barbro West och i bkaersta rader ser jag Bigerssons Be


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar