måndag 10 maj 2010

9 maj: EU-paket

EU-nämnden sammanträder åter vid 19-tiden. Nu är det allvar - men hemligt. Intressant att vara med och lyssna.
Jag hade inte föreställt mig att EU-nämnden - jag är ju 42:a suppleant men har flitigt fått tjänstgöra under senare tid som en av folkpartiets två företrädare - skulle vara så viktigt och spännande som det är.
Så där hade jag fel.
Samtal under kvällen med Christer Winbäck och Helena Bargholtz för att kolla läget. Tack för det!
Om ett parti skall jag skriva senare - det har en solidaritet med andra länders människor som är helt absurd. Deet är ju hemligt i skrivande stund vilket det är men så mycket kan jag säga som att alla andra partier stöder vår finansminister Anders Borg i Bryssel, bara ett parti anmäler avvikande åsikt.
Otroligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar