tisdag 27 april 2010

27 april: Vårt behov av hattmakare

Jag har, i fredags (23 april), blivit invald som ersättare i kulturutskottet. Skall bli intressant, jag ser fram mot det. Kultur - i vid mening - är det vi lever för.
Jag har börjat mitt arbete i utskottet med att läsa senaste protokollet, från den 20 april. Där framgår (§4) att socialdemokraterna reserverat sig i yttrandet till utrikesutskottet över kommissionens arbetsprogram 2010.
Jag är förstås intresserad av oppositionens inriktning.
Det framgår då att att man anser att Sverige bort "lyft fram behovet av samarbete inom EU vad gäller små specifika hantverksutbildningar inom kulturområdet, som t.ex. hattmakare, där efterfrågan är för liten för att oanordna utbildning i varje land."
Revolutionen närmar sig: Socialdemokraterna satsar på samordning av hattmakarutbildningen inom EU.
Grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar