fredag 9 april 2010

8 april: Träffpunkt Enebyberg

Ett av mina sista beslut som kommunalpolitiker 1991-2008 - femton år! - var att tillstyrka tillkomsten av Träffpunkt Enebyberg, en aktiv plats där äldre medborgare möts. Nu skall jag tala för 15-talet pensionärer efter deras vanliga torsdagslunch, en god soppa för 35 kr som även jag betalar för även om dessa tycker att jag skall bjudas.
Varför det? undrar jag alltid som alltid betalar lunchen själv. Jag har ett arvode från skattebetalarna som skall räcka till för att överleva. Jag får till slut fina blommor och applåder i stället.
Jag talar om två av de tre saker jag är bäst på: Om mig själv och politik, särskilt riksdagen. (Det tredje ämnet, fotboll, får bli lite senare, annars kunde man ju just denna dag på Argentinas Lionel Messi gjort fyra mål på Arsenal dagen före i matchen Barcelona-Arsenal 4-1.)
Jag berättar lite om politikens villkor, hur många kvällar och helger jag är borta, om avhoppare och inhoppare, om partigruppens tisdagsmöten.
De flesta tycker det låter intressant.
Till slut måste jag gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar