onsdag 2 juni 2010

1 juni: Från Peter Örn till en hälsofråga

Jag har just läst Peter Örns bok (Libris förlag) Ledare.
Den är läsvärd.
Många uppslag, om fadern i Karlskrona, flyttningar, Staffan Larssons bortgång - som jag minns starkt - FPU, fp. Röda korset, Sveriges radio - intressanta skildringar hur man upplever saker som är framgångar men uppfattas som nederlag.
En speciell sak tog jag till mig, eller kanske fortsätter med: Vikten av att sköta sin hälsa.
Jag har en bra läkare numera, hon har senast skickat mig på öronkontroll.
Resultat i dag: Jag hör bra, många år innan hörapparat - hörförstärkning - behövs.
Men det är verkligen bra att vi har så utvecklad teknik på det audiovisuella området att många som annars skulle vara handikappade nu får utmärkt hjälp. Att inte höra är ett stort handikapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar