lördag 26 juni 2010

26 juni: E svår härlig dag - och Viktor Rydberg

Vem är denne man? Ägare till Viktor Rydbergsgymnasierna?

Tidningsfritt. Finns det någon värre början på morgonen?
Vad har hänt, var, när, hur och varför?
Och vad kommer att hända?
Om detta vet man ingenting tidningsfria dagar - de borde förbjudas, åtminstone för oss som är papperstidningsläsarnarkomaner.

Ja, jag vet att detta är en elektronisk blogg.
Den kan inte ersätta morgontidningen.
Alltså måste jag göra något annat och det blir att dela ut en del informationsmaterial om folkpartiet och hur vi ser på skolgårdar och skärgårdar.
Jag är denna underbara Midsommardagsmorgon uppe så tidigt att under halvannan timme hinner jag hälsa på en enda person, alla sover ungefär som vid Midnattstimma då kölden var hård enligt Viktor Rydberg.
Vem var det förresten, Viktor Rydberg?
Jo, det kan jag berätta för det har jag hört av en yngre person.
Det är han som äger en massa friskolor i Stockholmsområdet.
Bildning, Jan Björklund.
Inte bara skola - bildning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar