söndag 11 juli 2010

11 juli: Hemma igen

Det tar sin lilla tid att besöka Pajala.
Från Stockholm vid 16-tiden fredag för att åka till Gällivare med flyg (NextJet, inte SAS), framme vid 20-tiden. Övernattning där, Grand Hotel Gällivare, cirka 15 mil bil till Pajala.
Sedan bil till Luleå lördag kväll, knappt 20 mil.
SAS flyger sparsamt om lördag och söndag till Luleå så planet går först 14.05 till Stockholm - på planet träffar jag för övrigt s-riksdagsmannen Peter Hultqvist från Borlänge som liksom jag gästat Pajala marknad; jag såg både honom och Karin Åström (s) i den socialdemokratiska montern.
Hemma i Stocksund är jag vid 17-tiden denna söndag.
Så är det att ibland vara politiker - roligt men lite tröttsamt att vara på resa så mycket.

Många tillbringar i stället sina helger med familjen eller på stranden vid sommarstugan.
Ändå: Jag vill inte klaga - för tänk så otroligt många personer som jag träffat denna helg som jag aldrig annars lärt känna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar