söndag 11 juli 2010

9 juli: Till Gällivare med Dundretbesök

Gällivare station - en skönhet!
Denna fredagskväll far jag med NextJet - jag tror flygföretaget heter så - till Gällivare. Avsikten är att medverka om lördag på Pajala marknad.
Flygplanet, av propellertyp, landar på Lappland Airport i Gällivare vid 20-tiden, det är ganska mycket folk med planet.
Så tar jag in på Grand Hotel Lappland som ligger mitt emot den granna järnvägsstationen - tyvärr är antalet tåg som passerar o
ch stannar begränsat. Jag vet få tågstationer som till det yttre är så vacker som Gällivare Centralstation - den heter väl så?
Ingen VM-fotboll ikväll, jag noterar att nattlivet i Gällivare verkar ganska livligt men tar bilen på en tur upp till Dundret.

Bilderna är därifrån och talar för sig själva oxh självt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar