söndag 11 juli 2010

11 juli: Pengarna till Frälsis

Jag lovade ju (6 juli) att sända pengar till Frälsningsarmén som kan hantera sådana väl, jag vill ju att varenda krona som skänks skall komma till användning, att bränna pengar är en styggelse kort sagt.
Jag gjorde det på grund av att förra v-ledaren Gudrun Schyman i en protestaktion brände 100.000 kr i Visby, att pengarna kom från en omdömeslös PR-byrå spelar ingen roll.
Opinion bör man bilda - det är Schyman i sin full rätt att göra - utan att bränna pengar som har ett värde för andra.

Schyman skyr man, när hon gör slikt.
Frälsningsarmén hade i Visby satt upp en insamlingsbössa vid Almedalen - men jag hann aldrig ge mitt bidrag.
Det har jag nu gjort. Och jag hoppas fler gör det.
100 kr - en tusendel av vad Schyman förstörde - kommer till Frälsningsarméns plusgirokonto 90 04 80-5 nu i morgon, den 12 juli 2010.
Man skall använda pengar väl.
Det gör jag.
Jag kommer att bränna mer på Frälsis. Det ger väl inte så mycket publicitet.
Men gör nytta.
Gör gärna samma som jag.
Använd Frälsningsarméns insamlingskonto ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar