söndag 11 juli 2010

6 juli: Folkpartiets dag

Idag är det folkpartiets dag i Almedalen.
Men också min första debatt.
Om eftermiddagen.
Det kryllar verkligen av folkpartister nere i Almedalen men också runt om i staden. Det finns en omfattande organisation för att dela ut information om Jan Björklunds kvällsframträdande.
Sedan har det också - liksom tidigare år - ett särskilt korsord, jag tycker mig känna igen fyra liberala statsråd vars namn man kanske skall kunna?
De delas ut vid färjan till bilar som väntar och runt om i staden.
Så är det presskonferens med Jan Björklund och det blir de sedvanliga frågorna efter Jans inledning. Men det är påtagligt att intresset är stort liksom förväntningarna på fp-ledaren som redan i ottan rusat mellan olika intervjuer.
Förr hade folkpartiet på sin dag ett ekonomiskt seminarium, med Anne Wibble och senare Karin Pilsäter som huvudaktörer. Det är numera nedlagt - jag vet inte riktigt varför. Kanske bedöms intresset för ekonomiska frågor vara för ringa? I så fall tycker jag att man skall resonera tvärtom. Den ekonomiska politiken är tillsammans med kultur- och familjerpolitiken de områden som flest medborgare kommer i kontakt med.
Ge upp det mediala intresset? Det vore förödande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar